Leikkaa, kopioi ja liitä sekä muita imagotappioita.

19.06.2019

Vapaamatkustaja vai markkinoinnin leikkaa, kopioi ja liitä joka kopsahtaa omaan nilkkaan, koska nykyisellä kilpailulla katsojista kaikki ei voi myydä samaa? Sen aika näyttää.

Raviurheilussa jälleen kerran vaihtuu viikon pääkilpailuiden nimet, nykyisistä kulta-, hopea- jne. pronssidivisioonista tulee 1,2,3,4,5 divareita. Nimet vaihdetaan ilmeisesti helpottamaan uusille totopelien ystäville näyttäytymällä samalta kuin muutkin urheilulajit.

Se voi olla fiksua ottaa vapaamatkustajanrooli, aivan kuin SOK teki Shell yhtiöille, he pääsivät parhaille paikoille ja saivat oppia yhdeltä maailman isoimmalta bensa-asema organisaatiolta. Jonka sitten SOK käänsi ABC-asemiksi ja näin ollen sai lähes vallattua parhaimmat paikat ja maailmanluokan opastuksen. Ehkä totopelit saavat siis vapaamatkustusta taas vaihtamalla nimet.

Toisaalta taas liiketaloudessa ihan ensimmäisiä kysymyksiä on kuinka erotut kilpailijoista? Ja kuinka kilpailijoillasi menee? Nykyisessä tilanteessahan kaikilla urheiluilla menee katsojien suhteen heikosti, viime viikolla radiossa tuli pesäpallon katsojien katoamisesta, kun heillä oli avattu ilmeisesti netti-tv josta ottelut näkyvät, jalkapallosta tuli mieleen lause jonka kuulin tai luin Vermossa ottelun näyttämisestä screeneillä, se oli " tätä voi mennä katsomaan, muttei kyllä ikinä mitään 2-3 divareita" Meillä ei hevosia riitä siihen että voisimme joka viikko tarjota 1-divareita, millä ihmiset sitten innostuvat jos meillä ei ole tarjota 1-divareita, tuleeko he sitten katsomaan tai pelaamaan sitä "heikompaa" sarjaa. Tuskin. Divareista on tarpeeksi kilpailua nettipeleissä, 3,4 ja 5 divarit tuskin käyvät kaupaksi jo nimistä johtuen. Myyppä 5-divarin lähdölle voittajaa tai kaksaria, luultavasti jäätelökauppiaalla Grönlannissa on helpommalla rahat lompakossa.

Tilannetta ei yhtään helpota Veikkauksen totopelien käyttöjärjestelmä, se on yksinkertaisesti surkea. Puhelimella ihmeellistä 10v takaista (jolloin se oli ok) siirtelyä sivulle jotta näet tietoja, lähdön vaihtaminen pitäisi tapahtua sormen pyyhkäisyllä, ei niiden tietojen etsiminen jonka takia sivulle kirjauduin, myykää sitä mitä asiakas etsii ei piiloleikkejä aikuisille.

Eräässä liiketalouden oppaassa on laskettu riskin suuruus, vanhojen tuotteiden myynti, vanhoille asiakkaille. Epäonnistumisen riski ei ole kuin 5% luokkaa, eli myydä totopelaajille totopeliä. Vanhan tuotteen myyminen uusille asiakkaille on 50% riskin suuruista, vanhaa tuotetta voi joutua muokkaamaan uusille markkinoille sopiviksi.

Riski epäonnistumiseen on jopa 80% kun uusia tuotteita lähdetään myymään vanhoille asiakkaille ja se jos mikä on viime vuodet ollut ravipelien myyntistrategia. Harva enää pysyy mukana mitä pelataan, mihin pelataan, mikä pelien nimi on ja missä tapahtuu?

Riski 95% on uusi tuote ja uudet asiakkaat, siinä vain 5 % yrityksistä onnistuu tulemaan kannattavaksi.

Lyhyesti, nyt ei ABC-asemia tapahdu vaan meillä ei yksinkertaisesti ole perusta kunnossa jolloin "viimeisenä keinona" hypätään oravapyörään, ilman tuotetta jota myydä, joka ON JO laskusuunnassa muillakin urheilulajeilla.

Imagotappioksi myös käy rekisteröimisen ongelmat, toinen asia jossa ei nyt kukaan tunnu pysyvän mukana. Edes asiantuntijat eivät olleet onnistuneet selostamaan oikeudelle mitä rekisteröiminen on ja miksi.

Kolmanneksi ehkä omasta mielestäni suurin kolaus oli ettei kuolaintutkimuksen tulosta kerrottu varikonväelle, luuleeko keskusjärjestö ettei hevosihmiset halua huolehtia hevosistaan? Että hevosihmisillä ei olisi käynyt pisto sydämessä lukiessaan että jopa 84% hevosilla on muutoksia kuolaimesta? Suurimmalle osalle lajin harrastajista ja ammattilaisista ravihevonen on kaveri, ei urheiluväline, sen kanssa vietetään enemmän aikaa kuin oman puolison kanssa. Kuolaintutkimuksesta on lisää asiaa kiinnostuneille Ravihevosten hyvinvointi Suomessa, kuolaintutkimus.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita