Mistä häly Veikkaus?

21.09.2019

Suomesta tuskin tulee vuosikymmeniin loppumaan pimeät ja sateiset päivät, eikä ihmisiltä murheet jolloin he kyllä luultavasti löytävät pelit. Jos vain toisella puolella pöytää on myytävää. 

Kun ihmiset pelaa, se tuo jännitystä, iloa ja pettymistä. Voittoja ja häviöitä. Kun totopelit siirtyivät Veikkaukselle saimme huomata kuinka vanhat totopelaajat innostuivatkin muista peleistä Veikkauksen laajassa tarjonnassa sekä toisaaltaan Veikkauksen pelaajat siirtyivät kokeilemaan "uutena" saapuneita totopelejä. Uusien pelaajien panokset ei korvanneet vanhojen asiakkaiden panoksia, mutta ei se kinkku kadonnut leivän välistä. Siellä se pysyi.

Sama koskee luultavasti myös muuttuvaa pelikone ja markkinointi tarjontaa, ihmiset kyllä etsivät sen jännityksen muita reittejä pitkin. Veikkauksen täytyy vain olla vastaanottamassa asiakkaita omilla sivustoillaan ja katsoa että tarjottavaa löytyy ihmisille. 

Urheilu- ja totopelit tulevat olemaan ehkä kaikista helpoin markkinointi tapa, ilman että kukaan älähtää. Nykyinen keskustelu menetettävistä tuloista voi siis olla lähes turhaa, mikäli Veikkaus vaan osaa tarjota "katoamisuhan" alla olevalle riskiryhmälle toiset keinot tyydyttää pettymyksien ja voittamisen tunteet. Sosiaalinen vuorovaikutus on myös ollut iso osa pelikoneiden identiteettiä, ihmiset ovat kahvilla tai lounaalla laittaneet eurot koneisiin. Se tulee ehkä olemaan se haastavin osa paikata, sekä se pelikoneiden helppous laittaa euro, painaa nappia ja odottaa. 

Veikkauksen edunsaajien ei siis tarvitse välttämättä huolestua tai jakaa huolta vielä, urheiluseurojen tai -lajien edunsaajat voivat jopa tahattomasti luoda negatiivista ilmapiiriä jättäessään lajin sekä urheilun hoitamatta ja vain murehtien Veikkauksen tuloista ja menoista. 



 

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita